1366

هفته معماری در دانشگاه علم و فرهنگ

روز معماری در ایران ۳ اردیبهشت هر سال، مصادف با سالروز تولد شیخ بهایی است.


به همین مناسبت، انجمن مهندسی معماری دانشگاه علم و فرهنگ برای دومین سال پیاپی اقدام به برگزاری جشنواره‌ی هفته‌ی معمار و جشن روز معمار، این بار با همکاری انجمن معماری داخلی نمود.
از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری مسابقه دومینو اشاره کرد که توسط زینب عابدینی دانشجوی مهندسی معماری با شرکت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برگزار شد و در نهایت با پیروزی تیم "احمد بالزده" به پایان رسید.
دیگر برنامه‌ی پر مخاطب این هفته "طاق آرزو" بود. به این صورت که از دانشجویان خواسته می‌شد آرزوی‌ خود را روی برگه‌ای بنویسند و با یکی از ابیات شیخ بهایی که بر روی پاویون تاشو‌ ،که ساخته‌ی خود دانشجویان مهندسی معماری بود، جا به جا کنند. ایده‌ی اولیه‌ی این طرح توسط رها شیخ‌الاسلامی دانشجوی مهندسی معماری ارائه شد و فاطمه ممبینی و ریحانه هادی در ادامه‌ی مراحل به او کمک کردند.
از دیگر برنامه‌های انجمن مهندسی معماری این هفته می‌توان به نمایشگاه عکس زیر پوست شهر (برگزار کننده: رها شیخ‌الاسلامی)، چاپ ویژه‌نامه‌ی نشریه‌ی آینه (سردبیر: نیما امامی)، ورکشاپ حجم‌سازی و حجم‌پردازی (مدرس سارا مالکی)،پخش مستند معمار من و چینش پازل یادبود اولین همکاری مشترک دو انجمن مهندسی معماری و معماری داخلی اشاره کرد.

جشن روز معمار با همکاری دو انجمن در روز چهارشنبه در سالن شهید کاظمی آشتیانی برگزار شد که از آیتم‌های این برنامه می‌توان به نمایش "بی‌عرضه" چخوف، استندآپ کمدی،سخنرانی اساتید و مدیران گروه‌ها، پخش کلیپ‌های متنوع و تقدیر از اعضای فعال دو انجمن اشاره نمود. در پایان نیز کیکی با لوگوی هر دو انجمن و به عنوان یادبود توسط دبیر اجرایی مراسم، پوریا صادقی توحیدی و مژگان ترکی و دبیران دو انجمن، یاسمین پرویزی و سما علمشاهی بریده شد.